През 1985 г. в края на мандата на столичния кмет Петър Междуречки и година преди последния редовен конгрес на БКП, централния булевард на София „Витоша“ е разкопан из основи.
Започва неговата голяма промяна, за да добие най-сетне дългочакания европейски вид. Проектирането и реконструкцията е възложена на големия наш архитект Атанас Агура, а интериорните решения са дело на млади творци.
Сменена е цялата подземна и надземна комуникация. Включени са изцяло нови елементи на градската среда – осветителни тела, рекламни витрини, афишони, съдове за зеленина, пейки.
Подменени са почти изцяло всички фасади на търговските обекти, а те са модернизирани с нови интериорни решения. Открити са много нови магазини и заведения.
Тогава се появяват заведенията „Бояна“, атрактивния ресторант „Рожен“, „Българска гозба“, а на ъгъла с „Патриарха“ врати отваря модното заведение за обществено хранене „Форум“. Нов и богат избор предлагат и кафе-сладкарниците „Космос“, „Москва“ и „Ваканция“.
Софиянци могат да пазаруват като истински европейци в магазините „Ралица“, „Търговски дом“, „Зора“, „Телец“, както и в изцяло новия комплекс „Зорница“. Обновени и разхубавени са и магазините на „Булгарплод“ и „Риби и рибни продукти“.
Тогава се е смятало от ул. „Алабин“ до бул. „Патриарх Евтимий“ да се превърне в пешеходна зона, като трамваят се запази временно до построяването на метрото. Докато това стане е било предвидено МПС-та да се движат със скоростта на пешеходеца!
Ремонтът е завършен година по-късно, а обектът е предаден на софиянци и новия кмет Стефан Нинов – последният кмет на социалистическа София.
Той от своя страна довежда за първи път в София нови и непознати за софиянци и гости на столицата търговски западни марки. / senzacia-bg.com
НАЧАЛОТО на ГОЛЯМА ПРОМЯНА – 1985 г.
ОБНОВЕНИЯТ ПРЕДСТАВИТЕЛЕН БУЛЕВАРД – 1986 г,
Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.